Dzisiaj długi wpis, zawierający mnóstwo informacji, bo dużo się działo i dzieje, a pisać nie ma kiedy;-( Zaczynam od raportu o stanie auta, a potem opiszę skrystalizowane plany.
Jak pamiętacie Żuk wrócił do Warszawy na lawecie (w ostatnią niedzielę) i niestety do dzisiaj stoi na podnośniku. Została wyjęta pompa wtryskowa i wtryskiwacze, zdemontowana pompa hamulcowa, rozpięty układ paliwowy. Układ wtryskowy zwiedził serwis, gdzie okazało się że uległa przytarciu jedna sekcja w pompie (rok temu założone wszystkie nowe), oraz niezbędna była wymiana kompletu końcówek wtryskiwaczy. W sumie lżej o 800 zł. Do tego doliczyć trzeba 82 zł za nową pompę wstępną – stwierdziłem że chcę mieć pewność i gwarancję świętego spokoju. Na deser zaś 255 zł za nową pompę hamulcową Lucas. Tyle wydatków…
Auto poskładałem w piątek, silnik zagrał bez zarzutu, ale zabrakło czasu aby wykończyć drobiazgi i Le Żuk nie zjechał z podnośnika. Liczę że w poniedziałek się uda.
Teraz trochę informacji o układzie hamulcowym. Wiecie (albo i nie;-) że mam założone tarczowe hamulce z Lublina z przodu auta. Niestety był z nimi pewien problem – znikał hamulec przy pierwszym hamowaniu po zmianie kierunku jazdy (przód-tył). Szukałem przyczyny bardzo długo i okazała się nią pompa hamulcowa – otóż stara, Żukowa pompa PHS-25 nie nadaje się do tarczowych hamulców, a w Lublinach montowano ją do końca 1996 roku – kiedy to zaprzestano produkcji Lublinów z bębnami z przodu! Dlatego też konieczny okazał się montaż pompy z Lublina – Lucas LSW80.
Posiadałem takową na składzie, pozyskaną rok temu na szrocie, ale niestety okazało się że użytkownik (idiota) nalał do niej jakiegoś czerwonego płynu. Wszystkie uszczelki spuchły i pompa szmelc. Stąd konieczność zakupu nowej. Montaż dość banalny – cztery nowe otwory w grodzi, zaspawanie wgłębienia z pedale hamulca i podpięcie całości do układu hamulcowego. Działa. Niestety czeka mnie jeszcze przerobienie nawiewu na przednią szybę bo serwo nieco większe i koliduje…
Do zrobienia pozostało trochę drobiazgów, czasu może wystarczy;-) W międzyczasie przyjechała nowa kuchnia do Żuka, ale o niej zrobię osobny artykuł, bo wymaga jeszcze pewnych prac. Cierpliwości;-)
Wyklarowaliśmy też naszą planowaną trasę i nadal szukamy chętnych do odbycia jej razem z nami. Trasa zakłada odwiedzenie szesnastu państw w szesnaście dni, przejechanie dwóch wysokich przełęczy górskich (Transalpina w Rumunii niestety wypadła z planu z braku czasu) i dobrą zabawę.
Oto nasz plan (noclegi są z grubsza orientacyjne):
W dniach wygląda to z kolei tak:
Dzień podróży | Data | Dystans dzienny | Cel |
1 | 14.08 | 296 | Dojazd do Katowic |
2 | 15.08 | 382 | Camping Neue Donau, Campingplatz Ost, 1220 Wien, Austria |
3 | 16.08 | 644 | Seecamping Bregenz, Hechtweg 2, 6900 Bregenz, Austria |
4 | 17.08 | 209 | Camping North Wind s.n.c., Via Case Sparse, 170, 22013 Domaso CO, Włochy |
5 | 18.08 | 159 | Kiefernhain, Via Pineta, 37, 39026 Prato Allo Stelvio BZ, Włochy |
6 | 19.08 | 302 | Wenecja, via Orlanda, 16 30173 CAMPALTO, VENICE (ITALY) – rezerwacja |
7 | 20.08 | 442 | Zadar (Chorwacja) |
8 | 21.08 | 158 | Split (Chorwacja) |
9 | 22.08 | 291 | Kotor, Autocamp Verige (Czarnogóra) |
10 | 23.08 | 146 | Camping Riviera Shëngjin (Albania) |
11 | 24.08 | 181 | Camping Camping Sunrise Kalishta 6330 Macedonia |
12 | 25.08 | 400 | Camping Verila Bungalows Sapareva Banya Bułgaria |
13 | 26.08 | 359 | Slatina |
14 | 27.08 | 227 | Bungalow Balea Transfagarasan Balea Glajeriei,Nr.711 Cîrţişoara 557075 Rumunia |
15 | 28.08 | 427 | Kentaur SRL – Centru Ecvestric si de Recreere – Camping Atea nr. 100 Dorolț 447131 Rumunia |
16 | 29.08 | 315 | Smerek |
17 | 30.08 | 475 | Warszawa |
18 | 31.08 | rezerwa | |
5413 |
Suma 5413 km jak znam życie to urośnie do ponad 6000. Odcinki są policzone aby się zbytnio dzień po dniu w aucie nie męczyć i miło spędzać czas. Po ubiegłym roku wiemy na ile możemy sobie pozwolić.
Na zakończenie sprawy finansowe. Nasza załoga zebrała w sumie 2600 zł które popłynęły wprost na Złombolowe konto. Przysłużą się dzieciom – zarówno na koniec tego roku (prezenty świąteczne), jak i mamy nadzieję – w kolejne wakacje dzieciaki znowu pojadą w góry i nad morze. Gdyby ktoś jeszcze chciał wpłacić – to zapraszamy:
Fundacja Nasz Śląsk im. gen.Jerzego Ziętka z siedzibą w Chorzowie przy ul. Łani 1
Prezes Zarządu: Roman Łuczak
KRS 0000198194, NIP 954-246-81-70
KRS 0000198194, NIP 954-246-81-70
Konto 72 1050 1214 1000 0023 2153 3859 (to jest subkonto Zlombol)
Tytul: Zlombol 2015 – Grzmiący Rydwan
Tytul: Zlombol 2015 – Grzmiący Rydwan
Każda złotówka się liczy i każda trafi do dzieci. Ani jedna nie zostanie zużyta na płace, podatki, koszty obsługi itp.
A do startu pozostało nam 20 dni…